Onsdag

Jag börjar få grejer på mailen om att banta. Hur fan kan de veta att jag gått upp ett kilo eller två? Jag blir skogstokig. Nu blir det inte en bulle eller en semla eller en chokladkaka på minst en månad. Det har varit en märklig vinter, eller december, januari. Jag fixar inte att cykla på vintern, mitt underliv tål det inte, för kallt då jag förfrusit mig så många gånger som ung och skidåkningen har det varit dåligt med då jag inte sett snön så mycket. Nu blir det ju lite åka av men man måste ju vara ute några timmar om dagen för att det ska ge resultat.

Den här cykeln har jag inte kvar längre, den var faktiskt väldigt bra, hade samma ramproportioner som min Bianchi och egentligen tycker jag nog mer om den här än Bianchin. Eller lika mycket. Problemet med Bianchin är att det är som att köra Ferrari, en förlorad eker kostar typ tusen spänn. Helt galet.

Om ett år gårjag i pension och ska jag satsa mina sista pengar på något så blir det en slags racer, mer endurance, med fetare däck, typ cyclocross, så jag har en cykel året runt resten av livet.

Den 16 mars ställer jag ut. Var? Säger jag inte. Kommer senare.

Kollar hur det går för partierna? Hoppas MP, KD, C och L åker ur riksdagen och att vi får något nytt parti som är vaket och rappt. Ibland kan jag känna att man snart lika gärna kan rösta på Cykelpartiet och fritt hasch i skolan. Hela samhällsutvecklingen är ju på väg åt helt håll, såg igår hur många ungdomar som har psykiska problem. Det var ju helt fruktansvärt många. Det är en vansinnig press, nej, rök på, cykla och knulla mer. Jag ser ingen annan lösning. Eller gör du?  ( Ps, jag avskyr folk som röker på) men kan ju inte säga att de ska ta ett glas vin då de går i skolan.

Fejan är nu kört. De här nya logaritmerna de har gör stället ineffektivt för en annan som har stället som en utkörsport för mina grejer. Det här med att man är vänner på Fejan är ju bara löjligt. Dom träffar jag live, på fiket. Satans också, fiket, måste komma ihåg att det bara får bli en slät kaffe. Jag vill ju alltid sno en kaka eller två. Egentligen är jag kleptoman, ja, nu har jag erkänt det också,,, o rösta på cykelpartiet.

Populära inlägg