tisdag


Jag lyssnar på Nobelpristagaren i litteratur, Han säger en bra sak. Att det är viktigt att arbeta, men att vi också ska tänka på varför vi arbetar. Vad vi vill med vårt arbete och vilka vi arbetar åt.
En lyxig inställning kanske, men jag har alltid hållit mig till den. Jag gör inte vilka jobb som helst, hellre har jag mindre pengar.

# Meetoo# är ju klart årets viktigaste grej. Den grejen kan leda långt, men man måste också fråga sig vad som är den viktigaste ingrediensen, försöka hitta linjer efter att alla berättat om sina hemskheter. Det måste leda till några beslut om saker och ting.

Trump fortsätter att vara en idiot. Efter att ha varit ett antal gånger på Västbanken och Israel så är jag ju personligen skittrött på hela Israel/Palestinakonflikten, men inte blir det bättre av att Trump klampar fram som en elefant i glashus.

Varje gång jag går in på Facebook så blir jag ställd, efter fem minuter så fattar jag inte vad som sker, det är som ett gift som smyger sig in bakifrån och förgiftar en allvarligt och jag tror det hela handlar om den ytterst negativa inställningen till allt. Bara den här grejen att folk delar en massa olika artiklar tycker jag är konstig. Varför skriver man inte ett eget inlägg på Fejan. Det är ju otroligt slött att dela artiklar, man slipper liksom ha en egen åsikt. Och hur kan man tro att vänner på Facebook är riktiga vänner?

Nog om det. Den löpande katten i lyan håller låda. Som tur var finns det inga kåta hankatter som inte är kastrerade i vårt kvarter, men det kommer väl någon snart från andra sidan Slussen. Vår katts jamande hörs ju lätt ner till Sergels torg och lite längre, från Nytorget där vi bor.



Populära inlägg