Sanningen är inte allt

Meka. Hon heter så hon på bilden. Tog den igår på fiket.  I alla fall. Man är verkligen inte i form. Gick till gymmet men efter tjugo minuter på cykeln, lite intervaller så la jag av. Ids inte längre just nu. Gick till roddmaskinen. La av efter fem minuter, vidare till sådan där allträningsapparat, la av efter fem minuter och gick hem.
   Ville ha kaffe, satt mig i soffan med katten och drack kaffe. Hon låg bredvid med sin strut om huvet. Vi ids ingenting just nu, någon av oss, men lika förbannat är det glöd i verkstaden. Det produceras långsamt men säkert, viktigt att inte sätta stopp i maskinen, måste måste blåsas lite på glöden hela tiden.

   Tänkte på det här med sanningen. På workshops osv säger folk ofta " var hård, säg sanningen". Jag säger bara " ta det med en gnutta ro". Om du säger sanningen, om den nu behövs sägas, så pallar folk inte den. De blir ledsna, däremot ska man alltid söka ljuset i mörkret, söka det som kan utvecklas. Jag är värdelös på en massa saker  (nu kommer jag givetvis inte på något) men jag bedömer alltid mig själv och andra utifrån vad de är bra på. Det man kan rulla framför sig. Och sedan kan man linda in något som leder framåt angående det dåliga.

  Så är det. Kollar in Lars Dareberg, som la ner sin blogg och nu funnit nytt blod genom att filma. Han gör det förbannat bra, märkligt att sådana där små filmsnuttar kan ge så mycket. Personligen kommer jag dock alltid att hålla mig till bilden och texten. Det tillsammans är för mig oslagbart, men jag kan verkligen lockas av att göra film då jag ser Darebergs grejer.

   Som sagt, ids inte. Tror jag måste ta fram skidutrustningen. En man utan planer är ingen människa. Personligen är jag helt dödsless på allt snack om olika ideologier, muslim, budda, kristen osv,,i princip är det samma skit alltihopa. Hur svårt ska det vara att försöka leva efter den enkla devisen, behandla andra som du vill behandla dig själv. Det stora fienden är ju vårt ekonomiska system. Ta bara en sådan enkel sak som i det här ekonomiska systemet så kräver alla förändringar att du jobbar mer, konsumerar mer,,,ta pensionerna tex,,folk måste jobba mer och för att jobba mer ska gå ihop måste vi konsumera mer,, enkel, men oerhört sorglig tankegång. När ska det brytas?

Populära inlägg