Ordning på torpet

Jag tycker om barnbilder. En gång i tiden hade jag lätt förakt för barnbilder, tyckte det var för enkelt och sedan gjorde jag fyra barnböcker på raken och efter det var jag omvänd. Barnbilder är fint.

Jag gjorde en räd på vinden, hittade runt hundra ramar, en del med glas och en del utan. Bra att veta, man måste hela tiden ha ett lager färdigt att använda. Det är lätt att putsa upp ramar med lite färg eller brun skokräm om man har bruna träramar.

Livet går vidare, helt enkelt. Min dröm är ju att bo så man kunde ha det som en riktig konstnär, massor med utrymme, stort arbetsutrymme. Jag har det på Naxos och funderar på om jag inte ska köra ner allt material till Naxos, alla bilder, allt. Det är ju grymt att stå på en gård i 30 graders värme och snickra ihop ramar eller montera bilder. Lite drömläge faktiskt. Polarna fortsätter att jävlas med att skicka bilder på hur de cyklar i kortbraller , typ 22 grader idag.

Jag kom att tänka på den danske fotografen Sobol som aldrig tar några bilder på sommaren, det är för ljust då. Han föredrar det mörka. Lite samma var det med mig då jag plåtade Stockholm blues, blev bättre då det var taskigt väder, mer intensivt på något vis.

Så är det, så är det.

Populära inlägg