Dagens pyttipanna

Dagens pyttipanna.
Kommer ner till ett av mina fik. Frågar ägaren, som är från Syrien: Hur är det med grekerna då?
Dom där grekerna, de sitter ju bara här i åtta timmar och dricker kaffe. Ingen av dom jobbar så jag har förbjudit dom att komma hit före 14 på eftermiddagen.
Jag garvar för mig själv. Det finns mycket i kulturen som är olika.
     Läser tidningen. En sak jag funderat mycket på är elbilarna. Varför dom skulle vara miljövänliga och hur ska elen räcka. Idag skrev några forskare om saken. Sant eller falskt, men så här gick tankarna. OM vi ska ha elbilar och alla svenskar som har bensinbil idag skaffar elbil, så räcker inte elen. Vi måste ha kärnkraften kvar.
   Ja, tugga i sig det om Ni kan.

   Läser Östergrens senaste bok. När den tar slut ligger den kvar i kroppen. Bra författarskap.

   Jag frågar min son om han vill ha ett strykjärn i julklapp. Det vill han inte,men påminner mig gärna då han skulle stryka sin första, vita skjorta och lånar mitt strykjärn och skjortan blir helt kletig och svart. Han kunde ju inte veta att det var mitt vallastrykjärn som jag vallade slalomskidorna med.


Populära inlägg