Årets viktigaste bild?

Var det här min viktigaste bild i år? Kanske, men på något vis har den ganska många delar i sig som genomsyrade 2017. Det vackra, till synes välutbildade paret, demonstrerar mot utkastningen av de unga afghanska pojkarna. Det var för övrigt en ytterst tragisk demonstration som de som vill kasta ut afghanerna genomförde. Jag blev lätt deprimerad av att se folk som såg så märkligt korkade ut stå och vräka ur sig ren idioti. Hela tillställningen var så mycket skillnaden mellan olika klasser, olika tankesätt, tragiskt, men det var ju så det var.
   Jag tror dessutom att SD och deras anhang kommer att tunnas ut ganska snabbt nu. Deras argumentering är rökt och de framstår ju själva som ytterst suspekta figurer.

  Annars blev det inte mycket bilder. Jag gjorde något annat, workshops, workshops, Insta, var med i filmer och bodde i Grekland. Det kom helt enormt mycket bra filmer om den tid jag också levt i: Dag Vag, Jean Hermansson, Punken, Schein, mm, mm....Jag såg knappt en en enda utställning men deltog i desto fler,,,,ja, så blev året. Jag fick en katt och den katten ska bli en bok. Det var väl ungefär det som skedde 2017.

   Så, på årets sista dag kommer det äntligen. I en recension i DN om Fotografiskas utställningar benämns lokalen som Konsthall och utställningslokal. Inte museum,,,det var fan på tiden.

Populära inlägg