Min mest sålda bok.

Det här är min mest sålda bok. En bok jag gjorde med den duktige journalisten Ingmarie Froman. Jag vet inte hur många gånger den sålde slut i Stadshuset, men flera nytryck blev det. Samtidigt är det den tråkigaste boken jag gjort. Ingmarie skrev väldigt bra men jag gillar verkligen inte att göra sådana här beställningsverk. Vi försökte hotta till boken men den blev en vanlig trist turisthandbok, i princip en skitbok utseendemässigt.

Jag har lärt mig en del av att göra beställningsverk. Det tillfredsställer en aldrig. Kanske något man ska acceptera pga pengarna, men samtidigt: Varför ska man göra det?

Huvudena rullar. Vi får se var det slutar? Nu är till och med kyrkan inblandad och idrottsrörelsen. På fiket idag sa jag något om att jag aldrig under femtio år varit med om att en kvinna tagit ett sexuellt initiativ mot mig och då började grabbarna berätta om att för dom tog kvinnorna alltid initiativet. Det lät som om kvinnorna överföll dom i baren osv, och då fick jag en lätt depression. Varför har aldrig en kvinna tagit ett sexuellt initiativ med mig på femtio år?  Jag blev ju häcklad, kanske berodde det på att jag var så ful eller ointelligent osv, men faktum kvarstår. Ingen kvinna har någonsin tagit ett sexuellt initiativ mot mig på femtio år. 

Nåt fel har man ju gjort, så enkelt är det.

Vi får gå vidare i livet. Jag körde löv i morse, kan det vara ett bevis på en ljusare framtid...


Populära inlägg