Naxos, sthlm sundsvall, sthlm, Naxos


En rumslig tidsaxel. Lämnar Naxos sju på morgonen, 25 minuter till Aten, sedan bizzclass till Sthlm, 4 timmar, sedan tåg till Sundsvall, 4 timmar, sedan,,,,

Stockholm, så sval och skön luft, lite folk, så vacker är Götgatan och Katarina Bangata. Min gamla katt, Zingo, 84 människoår, har blivit så gammal. Det gör ont att se honom, han verkar se dåligt och höra dåligt men vill ligga i min famn, bli omhållen och han är så mjuk och fin i pälsen.

När jag åkte hade den andra katten, Scopolitis, rena huggsexan. Han kände av min energi att resa, flög fram och tillbaka över gården, upp i trädet, han åt inte ens. Jag fick fånga in honom för att ge honom en puss i pannan, sedan drog vi, min dotter och jag.

Lite trött idag, blir två dygn i Sundsvall, sedan tillbaka till Sthlm en vecka, sedan återigen Naxos...

På söder är det sig likt, alla vackra människor, alla dyra cyklar och alla rena gator. Sthlm en märklig stad, en stad som många människor kommer att älska då de landar här och förklaringen är enkel, ljuset, luften, skönheten, snacka om en sval nordisk skönhet. Stockholm är den perfekta beskrivningen av det.


Populära inlägg