Tour de France o en fest

Touren rullar på. Sky har ett fruktansvärt starkt lag. Movistar och Quintana tror jag inte på. Quintana körde Girot och det funkar sällan att köra två stora etapplopp, typ 21 dagar vardera. Trots att de är extremt tränade så orkar inte kroppen. Contador är trött, för gammal, en hjälte som långsamt går i pension. Det blir väl Porte eller Froome som vinner. Två gamla polare, men det är alltid intressant att se hur Touren utvecklar sig. Folk tror att det bara är att cykla. Glöm det, ett treveckors etapplopp handlar om så otroligt mycket mer, tex om hur man ska spendera så lite energi som möjligt och ändå vara med i toppen varje dag.

Vi hade fest igår, 32 personer från Naxos, alla fina vänner, lite slak idag. Det är väl därför jag snackar om touren, men det börjar bli dags att cykla igen. Nu är ju värmeböljan över och vindarna mojnar.

Jag har en del polare som ligger på sjukhus, ni vet vilka ni är, det gör ont att se polarna kämpa, men jag vet också att de kommer igen, det är sega jävlar, men man önskar ju att de slapp slita, men det är ju så med livet. Man tror ofta att det är en raksträcka, men glöm det, finns kurvor överallt. Jag skrev en gång att livet är som att starta i en uppförsbacke, då man släpper kopplingen måste man gasa annars åker man baklänges. Man får vara beredd på allt och inse att livet är att jobba med alla situationer som uppstår. Stor kram till polarna som har det lite kämpigt just nu.

Jag är en lyckligt lottad människa. Jag vet inte varför det blivit som det blivit, men lyckligt lottad är jag. Jag tänker inte kommentera politiken idag, jag är bara slak, trött och nöjd. Vi låter det vara så och tänker på den klassiska devisen: Att ge är viktigare än att få.

Populära inlägg