Självständig

Den afrikanska vildhunden börjar dö ut. Värmen har stigit i Afrika, den pallar inte att jaga föda fullt ut i den nya värmen, den ökande värmen och därför dör ungarna ut. Dags att ta miljön på allvar. Varför inte stänga ner trafiken i städerna, inte en bil med fossilt bränsle om ett år. Vi kan inte göra förändringar utan vissa påfrestningar. Köp en elcykel, thats all.

Självständighet. Hur viktigt är inte det? Jag ser en del folk som levt i förhållande i massa år, nu snackar jag om män, och kvinnan dör och de blir helt utan styrsel. Vad är det för fel på så många män som trots att de är sextio inte ens kan laga mat, inte har några polare, inte duger till ett enda skit. Möjligtvis gå ensamma, supa och se sunkiga ut.

Kvinnor har ett annat nät, vänner, hobbies, klarar sig mycket bättre medan män blir direkt patetiska. Trist att skåda, blir nästan lite förbannad då jag tänker på det. Bli fet, bli ensam och tyck synd om dig själv....

Så är det, eller har jag fel?

Annars rullar väl livet på som vanligt. Det stormar på Naxos. Igår då jag cyklade hade jag bara en hand på styret och vinden slet hojen ur min hand, vred på hjulet och jag hamnade på andra sidan vägen. Då snackar vi vind, men vindsurfarna är lyckliga.


Populära inlägg