Hur många parametrar har man i sitt liv. 
Kattens blick.
Stenens relativa kyla under röven.
Blommorna med Wenkes råd.
Kaffet som svalnar.
Vindens vinande.
Chikadorna som låter.
Dotterns som är slak.
Kvällens långa startsträcka.
Livet, livet, livet.

Det finns så många fotografer. Det finns så många av allt. Och alla är världsmästare. 
Så sägs det i alla fall.

Jag känner en lust.
Lust for life, som Iggy sa och säger.
En lust.

Myrorna klättrar i trädet. Våra citroner var fantastiska så hon på kafeet. De bästa hon sett, ekologiska, dessutom. 


I veckan ska jag göra buissness med fiket. Bilder och citroner. Cyperns bittra citroner. Durell.
Bilder och citroner. Micke Berg.

Vilket vackert namn jag har. En hel värld av missuppfattningar döljer sig i mitt namn. Sanningens oförstånd och lögnens galler.i Allt finns där, ingen vet exakt. Inte jag heller.

Bilder och citroner. 

Mina ben ser ut som spräckliga citroner och i samma ögonblick vrider vinden till och två citroner faller till marken. Mogna. Det är som livet och konsten. När det är klart ska det ner på marken, väggen, annars ruttnar det.

Jag har inget att bevisa längre, mer än just det, att jag har att bevisa lustens inverkan på systemet. 

Klockan är halv sex. Det drar mot Bianchin. mot bergen och motvinden. Om en timme, då det falnar ännu mer Då vinden kan vara meditation och omsvepande.

Jag har mina fotografer. Jag ser hur de arbetar, hur de ligger i, hur de försöker. Vi är grenar på samma träd. Gäller att vårda även den tunnaste planta. Mitt medel är rakhet och enkla lösningar. Trams och omskrivningar leder bara till att saker måste tas om, ger dålig smak i munnen. En konstnärs viktigaste uppgift är att ständigt omvärdera och omgruppera sitt ego så det blir ständigt bättre och öppnare. En del tycker jag är grinig, då skulle de veta vad jag tycker om dom. 

I min värld försöker man. I min värld är en brud som inte kör bil lika töntig som en man som inte byter blöjor på sina barn. Det finns inga ursäkter för sånt, bara taskig inställning. Lika väl som en kvinna kan behöva en man som byter deras barns blöjor, lika mycket kan men man behöva en kvinna som kör familjens bil. Vem fan ska byta blöjan på barnen och kvinnan är sjuk eller vam fan ska köra bilen om mannen blir sjuk. Det kallas jämlikhet och det kallas solidaritet. Bil och blöja är samma skit.

Ack ja, dessa långsamma tankar. På fiket är brudarna galna i mig. ” Din fru har rest, skriker dom, men du har ju oss, tre stycken. Vi svarar på alla dina frågor, skriker dom igen och vrålgarvar.”


Tro fan man gillar dom

Populära inlägg