The heat is on


The heat is on,,,långsamt kommer värmen. Det sägs att det ska bli runt 30 i morgon. Idag cyklade jag sent på kvällen, kom hem klockan 2100, hade lampor på cykeln. Det var ganska häftigt.

En av mina Mentorselever, den underbare Tomas Jonsson, har gjort klart sitt mentorsår. Han har nästan bara plåtat med polaroider och jag är verkligen imponerad över hur han har arbetat. Han verkar som lärare till vardagslag, har jobbat som fotograf, men på helgerna försvinner han ut på landsbygden till en handjagare till skrivmaskin och polaroidkameran. Läs hans blogg, se hand polaroider.  Vi har haft ett fint samarbete och Tomas har jobbat hårt och envist för att hitta flödet som passar hans personliga läggning.

Polaroider verkar komma tillbaka, ser att Bengt Arne Falk också visar sina polaroider och berättar om bakgrunden till dom.

Jag är ju i Grekland, men i Aten, den 14 juni, startar Atens fotofestival. Googla på deras program, inte alls dåligt. Det är ju många som åker till Grekland på sommaren, ta ett stopover i Aten och kolla in.

Bilen då? Jag kör den svartvit här på bloggen och färg på Insta. Jag kommer aldrig över det här med att svartvitt alltid är viktigare, berättar bättre, allvarligare och därför lägger jag färg på Insta eftersom det är ett medium som är ganska befriat från allvar, handlar ju mest om mat och sandständer och katter, plus en och annan blomma, o det mesta i färg, men letar man så finner man guldkornen.

Populära inlägg