Sex och woorkshops

När jag cyklade idag tänkte jag på tv saker: Sex och workshops. Sex är det absolut viktigaste i livet. Jag har aldrig kunnat förstå att något kan ens komma i närheten av sex, att ha sex, hångla, njuta av en annan kropp. Det är en fantastisk drivkraft, en fantastisk skaparkraft. Den dagen den lusten avtar blir man nog snabbt en citron. Långt efter det kommer att arbeta. Det är inte ett dugg intressant i jämförelse med sex. 

Det här är inget nytt. Det här sa jag redan 1970 och inget har hänt som lyckats förändra min inställning.

Lusten är allt, alltså.

Det andra jag tänkte på är workshops. Det finns folk som tror att man kan utvecklas bara genom att ha roligt. Kanske, men det kommer alltid in moment av smärta om man ska komma någonstans. Det finns en del herrar i min ålder som tror att utveckling är att gå runt kvarteret typ, eller sitta på baren varje dag, eller göra samma sak hela tiden. Sorry, man måste göra nytt, pröva nytt, våga känna smärtan och plågan för att komma vidare.

Visst kan man sitta och käka ett piller eller dricka en grogg och det är perfekt för stunden men inte kommer man vidare inte. Och så är det med workshops också. I en workshop tappar man ganska snabbt bort en del personer och det är oftast dom som inte vill känna plågan, smärtan att gå vidare. Ofta tycker dom att dom är så bra att dom inte behöver några råd och dom finns och dom gör rätt att skippa råden, men de andra. De som inte vågar köra racet. 

Nåja, det är bara som det är. Ibland får jag frågan om vad jag skulle ge får råd till en ung fotograf. Vad svarar man på det, eftersom frågan är ganska felstålld. Det är inte frågan om att vara ung eller gammal, det handlar om att bestämma sig. Anders P brukar köra sin triangel, bred nertill, där alla börjar, men vill du upp till spetsen så gäller det att bestämma sig och ha det som krävs. Det är inget man kan diskutera, det är bara att köra, se till att man har det som krävs, göra det val som är nödvändiga.


Ja, Ni ser ju bilden. Det är så här det ser ut och det är i sådana här backar jag tänker på sex och workshops.

Populära inlägg