Saskia, min vän...


I våra hjärtan brann ett ljus. Saskia hade sovalkov. Lyssnar på Cornelius, detta geni, vilken tajming. Vi döpte vår dotter efter den här låten. 
Saskia, hon är vacker när hon ler. 
Rune Gustafssons gitarr är sanlöst glidande, vilken musiker. Lever han fortfarande? Jag plåtade Cornelius en del, minns några kvällar då han spelade med Made in Sweden, vilket tryck, det var blues och allt annat och congatrummisen föll av scenen. 


Made in Sweden, Jojje o co, shit, det var bra. Slim Borgudd började köra racerbilar och de andra fortsatte på sin väg, Jojje bor väl i Norge efter att ha varit väldsberömd ganska länge. 

Det var den tiden då jag alltid hängde framför en scen, eller bakom en scen, eller på en scen. Ibland kan jag längta tillbaka och så går man på något och lyssnar och blir  nästan alltid besviken. Fråga mig inte varför, men det är som med fotografin, det är inte tillräckligt nära. Jag vill kunna ta på musikerna, jag vill att deras spott ska hamna på mig då det sjunger som hårdast. Längre bort ska det inte vara.

Efter middagen får jag en släng av en depression. Jag vet inte vad jag ska göra, läser M train, men jag tycker inte den är bra. Det finns fina ansatser, men som med mycket hos Patti Smith, så är det halvfärdigt,men ändå vill man försöka, för det är en bra människa.

Det är där jag fastnar, kommer inte framåt eller bakåt. Cyklingen de två senaste dagarna har varit jobbig. Jag har inte kört hårt, men det spelar ingen roll. De här bergen, den här vinden och den här värmen gör allt hårt. Jag skulle vilja göra något annat, promenera?? men jag gillar ju inte det. Nej, cykla soft, det är grejen.

Jag åker ner till stan, delar på en öl med fotomodellen före lunch,sedan återvänder jag till bergen igen, sover siesta och tillverkar en kompostlåda.  Bara det, jag och kompost.

Läser om en gubbe på Naxos som tillbringar 6 timmar på stranden. Jag vet att man kan leva ett liv på stranden, ungefär som att sitta på ett Café sex timmar. Jag kanske ska prova det? Åka ner till nakenstranden, sitta på Paradiso med datorn och jobba, sedan gå ner och bada en timme, käka lunch, bada igen och jobba igen. Inget dåligt kontor, inget dåligt kontor alls.

Populära inlägg