A dream



I had a dream

Jag vaknade av chikadorna. Brukar inte höra dom. Mina år som öronbarn, alla dessa operationer jag gjorde som liten har pulveriserat mina trumhinnor. Jag fick inte bli attackflygare därför, fick nöja mig med att bli kustjägare. 

Jag drömde, jag hörde chikadorna, lät som Jimi Hendrix, var glad för det. Min hörsel och syn blir allt bättre med åren. Det ska väl kompensera för all annan skit man drar på sig?

Jag drömde om att skriva en roman. En fet sak. Det kommer jag aldrig att göra. Jag är mer för tunna saker. Mina tunna saker ska man limma ihop med andra tunna saker jag gör. Om man tar mina tunna böcker, kanske tjugo stycken, limmar ihop dom så blir det ju en feting. En tegelsten. Varje bok är ett  kapitel.

Om man tex limmar ihop alla minna böcker med Petersens, så får man en ganska bra bild av sjuttio, åttio och nittiotalet genom två mäns ögon. På 2000- talet kommer de unga. Limma ihop Bogren, Claren, Engström och Modig om tio år, kan blir en feting det också. Före 1980 får man limma ihop Strömholm och Sune Jonsson, det är den berättelsen.

Varför skriver jag det här? Kom på att mitt arbete är tunnt, tunna böcker, snabba böcker, men om man lägger ihop dom så blir det jävligt fett. Har jag gjort 45 böcker nu, limma ihop dom så får vi se,,

Mitt ego är som en fiskmås, totalt oansvarig, det finns hela tiden gränsdragningar. Vad är en snuskig gubbe, vad är en charmör, det är mycket som är på svaj och det intressanta är att reglerna dras olika i olika grupper. Det är bara att kolla på klädvalet.  Nervöst, skulle jag vilja påstå, nervöst. Det är ju bara bullshit att modet är fritt. Är det därför alla på våren ser så jävla lika ut, tex går omkring i värsta släpkläderna, bullshit,,

Eller varför en viss sorts män ser ut som talibaner på Söder, många är dom också.,,fritt val, bullshit, skitnödigt är vad det, nervöst,,,inget fel i det,,,fan, Sverige skulle behöva en modern Henry Miller som skrev jävligt elakt om det mesta,men det går kanske inte längre sedan Facebook uppfunnits. Det man läser där trotsar oftast ens värsta mardrömmar och nervositeten är total…

Bullshit, snyggt ord tycker jag,,,,nej, Sverige behöver en ny Henry, en som tar livet på allvar och häcklar skiten ur idioterna,,,nog om det, nu matar mina hyresgäster katterna igen…inte poppis hos grannara, funderar på att samla in alla kattkräk o bränna dom i öppna spisen,,fan, dom är ju så tröttsamma med sitt jamande..


Nåja, chikadorna är inne på sista solot, vad gnider dom med? Benen, låter som 2000 masturberar på samma gång,,,,

Populära inlägg