Tullarn o kameran

Mötte Gianni då jag parkerade bilen vid vattnet. Han skulle slänga sopor och var på strålande humör.
" På väg till tullarn", frågade han och skratta.
" jo, han hade en taskig kamera, en Minolta 700 som han ville jag skulle kolla på".

Vi snackade en stund sedan gick jag till Tullarn som inte var inne och efter det gled jag ner på Paralian. Hade lunchmöte med Mannekängen. Hon tyckte vi skulle ta en ouzo, men jag nöjde mig med en kall Alfa och en smarrig fisksallad. En timme gick där vi avhandlade livets viktigaste ämnen. På vägen hem gick jag förbi Tullarn, såg bilden på väggen och min lånade Iphone 4 gled upp ur bakfickan och registrerade det italienska motiv på väggen i Kastro.

Annars hoppas jag ni kan se Jenemarks utställning i Hjo. En otroligt begåvad fotograf som jobbar med eget, poetiskt bildspråk. Han ställer in sig i en grupp  unga poeter där redan Sofia Sandström, Martin Bogren, Mia Galde och kanske någon till står. En slags oskuldens vackraste poesi, fotografi för ögat och melankolin. Alla dessa i mina ögon ytterst känsliga och ytterst begåvade.

Efter det åkte jag hem, möttes av tjutande katter som tyckte jag lukta fisk och det pallade dom inte och jag tog fram brandsprutan och spruta bort dom.
I morgon Stockholm. Syns.

Populära inlägg