När tiden vänder

Det är på gång. Framåt och bakåt. Det svåra är att värja sig mot allt det som är mellan framåt och bakåt, det som bara är, tar tid, där inget leder till något.Igår började jag gå bakåt, igen. Kollade igenom mina 82 pärmar med negativ. Det kan ju kanske tyckas vara meningslöst, men jag inser ju också att där ligger lika mycket bra och viktigt som det nya jag tar. Det är kanske i de där 82 pärmarna jag kan vaska fram 30 nya bilder, nya osedda, bra, känsliga, berörande.

Det är ju pärmar från 1969 till 2006. Några år helt enkelt och sedan efter det funderar jag på att göra det superradikala, slänga alla negg. Jag gillar sådant, då blir det omöjligt att gå tillbaka mer, källan är borta.

Jag gillar sådana radikala lösningar. Precis som jag inte skulle bry mig om hela mitt hem brann ner. Ge mig en madras, en kudde och ett täcke, så är jag på gång igen. Livet börjar i det enkla och slutar ännu enklare. Det finns ju en enkel sanning. Döden tar inte med sig några fyllda byrålådor. Tänk på den, mycket bra enligt mig.

Går igenom Instagram. Varför så mycket matbilder? Är det något som driver folk att plåta mat? Inte vet jag. Konstaterar bara att så är det.

Populära inlägg