Grekiska pengar






Nu är Grekland illa ute igen, ännu mer illa ute än någonsin. Nu ska man sänka pensionerna med 9 procent för att försöka få lån av EU. Det kommer att sluta med katastrof, 25 procent går utan jobb och bland ungdomarna är det uppåt 50 procent. Min granne är nere på typ 3000 kr i månaden i pension och då är Grekland i princip lika dyrt som Sverige.

Och politikerna har ingenting att komma med, spelar bara med och hoppas att EU ska skänka bort skulden och det betvivlar jag. Grekland går allt mer mot en revolution eller en inre kollaps, kanske ett slags inbördeskrig mellan de rika och fattiga. Det finns ingen som tror på något längre, i alla fall inte på någon politisk ändring.
Vilken dag, äntligen sol. Igår cyklade jag med polarna i stan, så vackert o sån jävla bra form dom var i. Det var bara att lägga sig på rullen och åka med. Annars retar jag mig så förbannat på folk som kommenterar andra som tex joggar i parken osv,,,snacket går att dom som joggar där kan ju inte koppla, de stressar, de tänker inte,, det är så jävla dumma kommentarer att man har lust att säga åt dom att dom fattar ingenting.

Säg att jag cyklar fem mil, fyra av dom milen är ren meditation, i skallen snurrar tankarna på livet, framtiden, döden, skönheten, minst av allt tänker man på cykling eller löpning, eller skidåkning, man bara NJUTER, men om man aldrig har tränat så fattar man ju heller ingenting. På den tiden jag tränade stenhårt var det en ren njutning att ha 200 slag i puls, känna hur kroppen reagerade, kom ner till en slags vilopuls på nån minut. Ren skönhet och ren meditation och inget annat.

Jag satt i Skrapan o konstaterade att årets mode är två. Jeans som är så sönder att de knappt hänger på kroppen och det känns onekligen lite osjälvständigt att ha sådana töntiga byxor, men det andra är ännu bättre, tights som är så supertighta att du kan läsa av varenda millimeter på kroppen. Och då menar jag varenda millimeter, både fram och bak. En finne i röven lyser som en lanterna på havet.

Nog om det. Jag blir nog ingen bra klädreporter, men jag vet att kolla in.


Populära inlägg