Det är fredag men känns som söndag








Det blåser ute. Det är lite sol, men den sol som kommer bildar ett mönster på asfalten. Det är något med solen, så fort den träffar marken och strålarna sprider sig, så födds en viss energi som aldrig gråväder ger. Den stora styrkan med solen är att den ger alternativ, man kan gå till skuggan. Man får val, gråväder ger inga val.

Det är en tid då man kan tappa orken. Pollen, Manchester, Trump jag vet inget annat  råd än att stänga av idiotin och jobba med det som inspirerar. Man kan inte göra så mycket mer än att försöka inspirera sin egen omgivning, vara en bra människa som människa. Den senaste veckan har jag blivit inspirerad av Stanley Greens bok den svarta med vita texter. Snygg layout, var något där som fastande i mig.

Tyresö slott slog an, och ännu mer slog det an att se min fru gå i mål med sitt stora projekt att väcka upp Tyresö slott ur sin dvala. Hon har gjort ett hästjobb. Jag är löjligt sentimental då det går bra för mina vänner. Kan lätt fälla en tår då. Det gläder mig så oerhört. På samma sätt kan jag känna
över mina egna misslyckanden, blir rent tröstlöst deppig över allt slit man får lägga ner för att få ingenting tillbaka. En sak har ju femtio års frilansande lärt mig, du får göra ALLT själv. Räkna aldrig med att någon ska erbjuda dig något.
Just den känslan kan vara svår ibland, men å andra sidan. Man får skylla sig själv, livet är självvalt.

Jag plåtar på med min Iphone 6, så bra den är. Klarar taskigt ljus hur bra som helst. Jag kollar på David Alan Harveys små filmsnuttar från Outerbank, fina, väldigt inspirerande. Han försöker hålla ihop ett liv. Det gör vi alla. Viktigt att veta.
Själv funderar jag mycket på workshops, hur jag ska kunna utveckla dom. Jag kanske ska göra workshops som handlar om hur man skriver blogg, arbetar på Instagram, når en publik, kollade på min blogg, sedan 2013 har jag haft en miljon läsare på bloggen, och sedan hade jag en annan blogg innan dess som jag släckte ner, från 2006 till 2013, som hade haft ännu mer läsare. Det finns en potential, det gäller bara att hitta den.

Rent generellt så har bloggarna blivit sämre och de svenska fotosajterna har tappat rejält. Instagram är oerhört mycket mer intressant än fotosajter, men det beror inte på bilderna utan det beror på att vissa har börjat skriva längre texter på Instagram. Och så dessa små filmsnuttar som bidrar också.

Ja, så kan det vara. Idag avgörs Girot och fredagen känns fortfarande som en söndag.




Populära inlägg