När båten vände

Båten lägger ut från kajen. Jag ser bakändan och förbannar metron som stod på spåret en fem minuter av någon anledning. Jag tar in på Anita Argo, min favorithotell i Pireus. Kvinnan bakom disken tittar på mig, på passet och säger: Så där stavade du inte ditt namn förut.

Hon har så rätt. Jag är en annan nu. Eller jag ser annorlunda ut. Eller,,,,,

På Chalki kafé säger Sofia. "Jag tänkte på dig igår".

Jag kom igår, på kvällen och hon kände det på sig. Människan är ett vackert odjur.

Det porlar i alla bäckarna. Jag snorar, kollar efter katterna, bara den svarta elaka kommer fram. Vi får se, de kanske kommer med solen. Jag dricker tre cappuccino och och en espresso. De skrattar åt mig. Jag som aldrig dricker cappuccino. När jag bodde i Spanien, var det blå Ducados och Cortado.

Jag stavar mitt namn på annat sätt, jag ser annorlunda ut, jag är en annan. Jag till och med dricker Cappuccino.

Populära inlägg