Tisdga, fettisdag

Jag kollar på David alan Harveys bilder. Han är ju helt sjukt bra. Det är tisdag och jag tror jag börjar komma i form från förkylningen. Idag stod det inget om Trump i tidningen. Man blir ju rent överraskad. Kollade på Ygeman igår, som var i Malmö. Det är märkligt den här svängningen med Malmö. För en tio år sedan var det ju ballaste stan i Sverige. Många, jag med, funderade på att flytta dit för att det var så billigt att bo, det härliga Möllevångstorget, närheten till kontinenten osv, och nu är det ett getto enligt vissa.

Det är väl både plus och minus om man säger så, men man måste ju sätta in styrkorna på plats och få stopp på dödsskjutningarna. På sjuttiotalet då tex Anders Petersen gjorde sin bok om fängelse trodde vi alla på att man skulle kunna hjälpa folk som satt på kåken med utbildning och socialt arbete, men idag är de ju som skjuter folk typ 15 år och har redan ett tjockt register av kriminalitet. Det är på något vis redan förlorade för världen. Sådana människor, hur unga de än är, måste in bakom lås och bom.

Hemskt att säga, men man måste satsa på de yngre, de ännu yngre. För en månad sedan var det ju massa problem i Husby, folk i köpcentrat låste affärena osv och de verkade ju helt ofattbart att man inte kan få lugn och ro i ett köpcentrum. Går det inte att patrullera det? Sätt in tre fyra poliser i området som patrullerar det hela tiden, men det blir väl för dyrt.

Jag håller  mig till David alan Harvey just nu. Hans färgbilder är ju för grymma, sedan kan man kolla på Matt Black, inte heller dålig.

Populära inlägg