The gear

The gear, det man har i kameraväskan. Om man nu har en sådan? Personligen har jag nog slutat med sådant. Jag har mest en liten ryggsäck, mycket liten ryggsäck där maccen och kameran går ner, men inspirerad av Halvars, som skrev om att resa och släpa med sig saker, så ska jag också skriva om det.

Min grundprincip är att aldrig ha ngt annat än handbagage.

Jag har en liten ryggsäck, med helt slät utsida, snygg. Där packar jag följande, tre par kalsonger, tre par T-shorts eller skjortor, två par strumpor och ett par extra byxor. Thats it.

Sedan har jag den jättelilla ryggsäcken och där hamnar det som jag inte kan vara utan.
En kamera plus laddare, mobilladdaren, min mac och laddare, mina mediciner, öronplugg, tandborste och huvudvärkstabletter, en skrivbok, penna och hörlurar.

Sedan har jag de kläder på mig som jag ska ha för dagen, inklusive jacka och toppluva.

Det viktigaste, det jag inte kan undvara ligger i den lilla ryggan som jag stoppar i den lite större ryggan. När jag kliver på planet tar jag ut den lilla ryggan från den stora, för då kan jag sätta på mig hörlurarna, jobba på datorn eller skriva i skrivboken. För det mesta sover jag alltid på flygningar, mest hela tiden, eller blundar i alla fall.

När jag kommer fram packar jag upp den lilla väskan, tömmer den på allt och har den som en väska på axeln där jag kan bära kamera och maccen om jag vill, eller på ryggen om jag cyklar. Den lite större ryggan tar jag med mig om jag ska handla mat osv,,

Så, ser det ut.

Populära inlägg