Halvars

Halvars skriver jäkligt bra på sin blogg på Fejan. Han var o hälsade på mig på mig på Naxos, var också med på workshop och skötte sig med den äran. Han är en tänkare, frågade mig vad jag har för aproach. Hur jag tänker om min karriär och om jag känner mig nervös?

Jag vill minnas att det var något åt det hållet? Jag vet inte om jag har nån approach, mer än att jag gör det jag gillar och jag ska få det att gå runt ekonomiskt. Det är inte mycket till approach, sedan om jag var nervös eller orolig. I princip har jag varit rädd och orolig sedan jag fick ligga en månad i kuvös som två kilo, en månad för tidigt född unge 1949. Men, faktum är ju att vem fan bryr sig om ifall du är rädd eller nervös eller så. Det är precis lika meningslöst att lägga tid på sådana tankar som på att gå och snacka om sina sjukdomar. Ingen och jag menar ingen, bryr sig.

Vill du göra något, så gör du det. Är du nervös eller rädd? Skitsamma. Det enda som gäller är att göra och komma underfund med att i rädslan finns också en rejäl portion lycka.

Halvars skriver just nu från Vietnam, grymma texter. Inte kattskit precis, långt ifrån de här dukade borden med nån jävla grönsakslunch man måste plåga sig igenom i normalfall på Fejan.
Läs och begrunda.

Populära inlägg