To be friends

Jag snackade med en trevlig man på utställningen på Korn.Om gatufoto, om livet som fotograf och människa, klassresor och det slog mig att det är så man gör bild. Folk tror jag är duktig på att komma i kontakt med folk,, jag vet inte jag, känner nog ofta att jag är dålig på det, men oftast då jag plåtar folk så har vi blivit kompisar. Här tex, Anders S , som dök upp på cykeln, vi snackar lite, man ser hur fint han sitter och tar en bild. Egentligen handlar fotografi för mig om att gå ut och bli kompis med någon.

Om man betänker att man under en livstid får ihop 150 bra bilder och livstiden består av kanske femtio aktiva fotograferande år, så fattar ju vem som helst att tre bilder om år betyder att man inte behöver stressa fram ett resultat. Att man kan ta sig tid att bli lite polare med folk, att man kan softa lite.

Populära inlägg