In the alley

Det blev ju succé för Kulturhuset. Kul värre. Själv sysslade jag lite med siffror i morse. Hittills denna månad 20 000 läsare på bloggen, 12 stycken i Brasilien. Det tyckte jag om. Kanske skulle börja skriva på spanska eller engelska?

Vad är skillnaden, det som gör att man kommer ut med sina grejer, mot att man inte kommer ut med dom? Hårt arbete. Man måste arbeta som en jäkla gris för att få något publicerat.

Det var dagens filosofiska spörsmål. Kommer ni ihåg att jag har min årsworkshop, mentorskap? Häng på, det är fina grejer. Bilden ovan tog jag igår då jag gick i Kastro, gamla stan i Naxos. Idag ska jag hänga ett tag i Halki, den gamla huvudstaden där vi bor i utkanten i Monitisia. En liten stad med många venetsianska  byggnader. Enormt vacker.

Jag börjar landa. En lång resa på femton timmar sätter sina spår. Jag har ägnat två dagar åt att städa hus, klippa våra vinträd, jaga katter och hugga ved, men nu får det bli det intellektuella ett tag igen. Jag har min Ricoh gr med mig och mobilen är min färgkamera. Det är en bra kombo.



Populära inlägg