Grekiska skatter

Long time ago. Casa Amarillo, close to Africa. Jag läser om grekiska skatter. Man kan bli tokig för mindre och detta före nio på morgonen. Utanför fönstret ser jag att det är den vanliga depressionen. I köket hostar hantverkan, snorig som en bäver. Det är hårda bud i november och snart är det december och det är som med allting annat, man längtar till måndag, dvs 7 januari då loven och julen och allt det här är över. Nu kommer en räcka helger och förväntningar som jag aldrig kunnat acceptera. Möjligtvis pepparkakorna och knäcken, men allt annat vill man bara glömma och sova över.

Men, som jag säger. Har det gått förr så går det nu också. Annars kunde jag inte hitta några bra nyheter i blaskan heller, det var ju fan, överraskande. Det blir Ikea och lite andra ställen idag för att kolla på ramar. Finns det någon som kan skära 100 passepartouter i formaten 40/50 och 50/70 för en hundring styck eller mindre? Man kan ju alltid fråga.

Populära inlägg