Frihandel o miljö, går det ihop?

Jag är inte säker på det här, men tänker så här. Frihandel, är det verkligen kompatibelt med bra miljö. Billig arbetskraft ska producera prylar som körs och säljs över hela världen. Om det kritiseras från vänsterhåll så är det en bra tanke. Om någon som Trump tex, säger att han ska skära bort frihandeln, så blir det plötsligt inte alls en bra tanke. Det känns som dubbelmoral någonstans.

Är vi helt säkra på att Brexit är en dålig grej? Finns det någon bra grej med Brexit? Vad det gäller EU-valet så var ju halva Sverige mot EU, men om nu England går ur EU, så är det bara dåligt?
Om Grekland gick ur EU skulle det vara bra enligt mig. Först då kan de få ordning(kanske) på sin ekonomi. Nu är det ju rena vansinnet.

Ser att fastighetsägarna vill höja hyrorna igen. Dom har tydligen inte bott i en renoverad lya. Jag har gjort det två gånger och varje gång har lyan blivit snyggare, ett tag, sedan sämre, för det man satte in var rena skiten mot det som fanns. Det jag vet med säkerhet är att hyran blev MYCKET högre, för i grunden väldigt lite.

Det är grått, 18 grader och livet känns ganska okej på Naxos. Jag älskar ju att vara här och idag har jag bestämt mig för att leka fotograf ett tag.

Populära inlägg