I hamnen

Något av det jag älskar mest är att sitta i hamnen, se på havet och lyssna till ljuden från kaféet bakom mig. Ibland tänker jag att jag ska sluta skriva blogg, men då tänker jag också på hur jag varje morgon söker upp David Alans blogg, hur fint det är att läsa den. Hur en bild och lite text kan ge en något, så därför skriver jag vidare.
Många tror och tycker att man ska lämna internet eller sociala medier, men hur ska man överleva då? Det är ju omöjligt eftersom allt utspelas där. Hur ska du få reklam för en utställning eller en bok om du inte är på sociala medier? Det fungerar inte att vara utan sociala medier.

Däremot kan man dra ner. Jag försökte med Instagram,  men förstår inte vad det går ut på. Samma med Snapchat,,hopplöst,,något som bara passerar.

Nu ska jag försöka sluta visa gamla bilder. Bara nytt. Det är svårt för de är de gamla bilderna som gör att jag överlever ekonomiskt. Jag tänkte att om jag gör en treårsgräns innan jag visar gamla bilder så kanske det skapas ett sug, kanske jag kan få göra någon stor Retro ngnstans. Vi får se.

Annars är det ju det här vanliga. Vad händer med äldre fotografers bilder? Vem tar hand om Yngve Baums bilder? Jean Hermanssons? Man lever helt enkelt i sin tid och efter det är det kört. Nu kommer det en film om Jean Hermansson till våren, men vad som sker med Yngve Baum vet jag inte.

Populära inlägg