Om fotografi


Ingen frid och alla är förvirrade.

Jag är en man på 66 vårar. Jag är en bro mellan det gamla och det nya. 

Det gör mig stolt, dumt vore det annars. 

Jag är en man som sett Berlinmuren falla, Mandela komma ut ur fängelset, sett Franco dö och punken uppstå. Jag är också en man som växt upp med vackra gråskalor, positiva bilder, harmoni i kompositionerna.

Jag ser nya bilder.

Det spricker upp. En man eller kvinna, sticker ut sina fötter genom ett fönster högt över marken. Det skulle kunna vara början på ett självmord.

Jag har sett bilden förr. På sjuttiotalet då polarn hängde sig i fönsterkarmen, frågade om han skulle släppa eller komma in i lyan igen. Han släppte.

Alla är vi förvirrade, ingen frid, men vi söker och vi spräcker upp, som Charlie Parker skulle ha uttryckt det hela innan han gjorde ett ofattbart solo. på saxen.

Populära inlägg