Juldag






Så var julafton över.

Jag ska inte överdriva men för mig kunde julen avskaffas. Jag blir sällan så deprimerad som kring julen, kanske midsommar kan konkurrera, men jag avskyr dessa helger. Om jag fick välja och det fanns snö och man inte behövde vara millionär, så skulle jag dra till fjälls före Lucia, åka skidor alla dagar till typ 16 på eftermiddagen, sedan en bastu, en enkel middag, en deckare eller en film på tvn, tidig läggning  och sedan upp nio dagen därpå och åka skidor, nonstop, tills den 7 januari. Över nyår och hela skiten.

Nu ser jag dock att det finns hopp. Det ska bli kalla nätter så man kanske snart kan ta ut skidorna. Det går ju inte att åka till skidorter över julen, svindyrt, men om det kom snö hemma i typ Flottsbro, så skulle jag bli lycklig.

Ja, det var det gnället. Jag hoppas verkligen inte jag behöver se någon mer julmiddag före den 7 januari. Min stackars fru gör så fint och kämpar på för att alla ska träffas och ha det bra och så sitter en annan jävel och tycker det är döden,,,,snacka om otacksamt för henne. Det är så man skäms, men man är väl olika. Jag har nämligen alltid varit så här, i alla fall i, sextio år.

Nya tag, nu jävlar, man kanske ska vila idag, men sedan blir det till att börja hårdträna igen.

Bilderna? Monitsia. Kunde inte låta bli att titta lite på dom.




Populära inlägg