Sexbilder

Han bodde i en Folkabuss. Vi träffades då Cirkus Archaos kom till Sverige första gången. Han var svärdsslukare och akrobat. Vi blev kompisar och han bjöd ner mig till att hälsa på honom där han bodde strax utanför Paris.

Hela upprinnelsen till den här bilden var konstig. Jag blev ombedd att ta sexiga bilder till en norsk halvporrtidning som hette Cupido. Jag var hem till en kvinnlig redaktör nere i Hornstull, på väggen hade hon en affisch på en naken, svart snubbe med värsta storkuken.
Bara där skulle jag ju ha dragit öronen åt mig. Men ack nej, jobbet var att ta sexiga bilder, nästan knullbilder. Jag sa direkt att det kommer ju inte att fungera. Det handlar ju om seriösa cirkusartister, inte knullmodeller.

Nåja, jag drog ner till Cirkusen i två dagar, blev polare med ganska många och hade en bra tid. Det hände en hel del om man säger så. På en föreställning skulle en kille få sin cigg kapad med motorsåg. Gick inget bra. Han blev sågad i nyllet av motorsågen. De sexiga knullbilderna sket sig, jag fick inget betalt och redaktören såg jag aldrig till mer. Det blev ett gratisjobb som så många gånger förr, men jag beklagade mig inte.

Det maskinella var Leican och 21 mmgluggen, min favorit för porträtt i miljö.

Jag fick en ny kompis strax utanför Paris och mina bilder från cirkusen lever fortfarande ett gott liv.

Populära inlägg