Det rullar, det rullar

Det är mycket nu. Känner att jag inte har riktigt koll, in och ut, bort och hit och dit. En vecka till, sedan är allt på plats och man kan börja andas ut.

Den här bilden tog jag en tidig morgon för några år sedan. Jag cyklade Bondegatan ner, mötte en slags sopbil som sopade gatan i morgonljuset. Det var fantastiskt fint och jag tog upp kameran ur fickan med högerhanden, lyfte den till ögat och knäppte en bild.

I samma ögonblick kom det ett gupp i vägen och jag nöp till med vänster handbroms och cykeln vek sig, jag störtade ner i backen och kameran slogs i bitar.

Jag plockade ut minneskortet, satte mig under ett träd, slog mig rejält och sopgubbebilen stannade och en av grabbarna frågade hur det gick.
- Åt helvete, sa jag, men då visste jag ju inte att jag fått den här sköna, exklusiva bilden.

Populära inlägg