Regn över hustaken.

Regn och mygg. Överallt i världen finns det mygg och överallt är dom lika ovälkomna. Det regnade ett ösfall då jag körde från flygplatsen. Fricken drog mot Stockholm och jag återvände till Polenca. Det första jag gör är att köra igång en kycklinggryta.

Jag måste alltid äta. Ett liv utan mat är hemskt i min värld.

Det är mycket man tänker på. Slussen verkar vara kört. DÖ verkar vara kört. Hur står den svenska kronan mot den norska. Blir det fall eller blir det uppgång?

Sofia Sandström har visat sina fina bilder på Instagram hos Fotografiska. Hur mår polarna där hemma? Verkar vara en viss depression över många?

Ibland går det trögt. Ibland trögare än trögt, men man må icke förtvivla.

Jag ritar om verkligheten. Hela tiden, går inte ett sätt, prövar jag ett annat. Jag har så många frågor som jag inte ens kan svaren på. Tex, vad är det för vits med det man gör?

Det finns knappt någon som kan svara på en sådan fråga. Jag kan det i alla fall inte. Och frågan ska kanske heller aldrig ställas?

Jag sätter alltid upp budgetar,men jag skriver också Plans, planer, vad jag ska göra.
Oktober...börja workshop, måla sommarstuga
November...Naxos, gå igenom alla mina utställningsprintar igen
December. Försöka skriva, jobba med en ny bok. Börja åka skidor

2016
Jan, febr , mars, skidor och arbeta med bilder och texter.
April...Naxos

Så där rullar det på.

Kycklinggrytan är snart klar. Jag är dödshungrig,,,

Populära inlägg