Mallis 3



Idag vet jag inte vad som hände? Fricken hade lovat att vi skulle börja lugnt. Vi kör ut ur Polenca, får rulle på ett gäng och Fricken ska ha koll på kartan. Det skulle ju bli lugnt, som sagt.Tycker nog att det börjar luta betänkligt? Kan Fricken läsa karta? Tror han att det som är brunt på kartan är bränt gräs?
Efter ett tag börjar jag förtvivla och undrar varför jag inte bytte bakväxel. Helvete, så brant.

När jag nästan börjar gråta och skrika kommer det en snygg kvinna, kanske 40 år yngre och seglar förbi. Hon har inte ens öppen mun och ler sött. Det går tre minuter till, så kommer nästa brud, med påkar som Anja Persson och ett driv som gör att man ramlar i diket. Vilket klipp i buggarna.

Till slut kommer vi upp, då kollar jag på kartan. Klart att Fricken hittat ett av de två värsta bergen på Mallis, 1400 meter över havet. Vi kör förbi Lluc och blåser nerför serpentinerna till Selvia och vidare till ett schysst torg i en liten by.

Efter det blir  det en fantastisk väg tillbak till Polencia. Fricken simmar och jag försöker reda ut mina affärer i Grekland . Man kan väl säga att just nu vet jag inte om blodtrycket är högt eller lågt. Fan, vet om jag lever?

Populära inlägg