Mallis 2

Man vaknar. Det är varmt och mörkt. Jag tänker att så här är det att vakna i Monitsia på Naxos. På nätterna kan jag lyssna på ugglornas ljud, se bergen och drömma de goda drömmarna.

Ser att Lundell skrev om Cornelius V. Om våldet. Ja, han var en våldsam man, mycket våldsam. Han misshandlade min närmastes pappa å de grymmaste, han slog sin fru, ingen kul kille då spriten satte in.

Det finns många sådana män. Man undrar varför?

Matt Black, som jag skrev om igår, intresserar mig. Ämnena, distansen och samtidigt en slags närvaro, hur han komponerar och hur fan bilderna ser ut, en del bilder är ju helt utfrätta, en slags dokudokumentation. Anslaget med landskapen,,,,mycket där, studera efter vår cykelrunda.

Bilden ovan påminner om den katalanska flaggan, Miromålningen, blodet som rinner längs väggen, historien om en annan tid.

En annan tid hör alltid ihop med vår tid. Folk gör fantastiska saker, men varför ska en massa grisar tjäna enorma pengar på flyktingarna. Fy fan, det är så äckligt så man bara vill ta fram kulsprutan. Den här förbannade privatiseringen av sjukhus, skolor, apotek, taxi, är rena skiten. Hur fan kunde vi släppa igenom all denna skit som det står för. Det är ju helt okontrollerbart. Gå in på ett apotek. Tingeltangel, man tror ju nästan man hamnat på en leksaksbutik och medicinerna då. Nä, den sorten har vi  inte, typ. Kom igen om två dagar.

Värdelöst.

Det snackas om bostadskrasch, för att priserna stiger så enormt. Men Herre Gud, till och med en femåring fattar ju vad som ska göras. BYGG NYA LÄGENHETER. Och bygg många. Och bygg billiga, minst femtio procent ska vara billiga, typ max 6000 kr för en trea. Se bara till att fixa det. Plocka av de som har allt lite grann så löser det sig.

Jag snackade med en polare som var i USA precis. Alla hatar Obama, Clinton tycker ingen om och dåren med den fula frillan är populär. Det där landet knäcker mig. Det verkar skoningslöst korkat.

Min son är just nu på resa i USA, började i LA och har sedan kört över landet. En klassisk roadtripp. Jag kan bara säga att han har fått sig en rejäl tankeställare.

Nu hoar duvorna utanför. Dags för frukosten, inser att jag måste ta lite bilder så jag har något att fylla bloggen med, men jag gillar inte hur Macen lägger upp bilder, ganska värdelöst system, måste stuva om lite i apparaten.

Kram på er.

Populära inlägg