På Ramblan i Barcelona finns det en gatumålning av Miro. Jag älskar den. På samma vis är det med den katalanska flaggan. Den randiga‚ som på något vis påminner om det röda blodet‚ i den gula sanden‚ på tjurfäktningsarenan.

Man behöver inte tycka om tjurfäktning, men man påverkas om man går på den. En varm söndag, sitta på Sombra, skuggsidan och höra trumpeterna som spelar då hästarna går in. Ja, det är som Kalla Anka, tjuren under eken.

I alla fall, den här bilden kom till för jag hade sett blodet i den gula sanden. Jag såg blodet många gånger, gick på många tjurfäktningar, var som att gå på fotboll, mer religiöst dock, kändes som det gamla Spanien, med de svartrockade prästerna, inkvisitionen, döden i fängelserna, kyrkan,   det drar iväg, vi stannar vid blodet i sanden.

Jag lever i gammal tid och ny tid. Allt är inte bättre eller sämre, det bara är. Nuet blir också historia.
Såg att det var festival på Skeppsholmen. Var tydligen bra. Spine. Fotoböcker och Ukraina. 

Jag fick min nya bok, Potamia. Jag är mycket nöjd. 




Populära inlägg