Mountains

Drömde om snö. Drömde om skidåkning. Drömde om att köra bil ner till Grekland. 345 mil, genom Ungern. Kommer man fram till Grekland genom Ungern? Vem vet, måste kollas.

Vädret är som ett dåligt äktenskap. Regn och vind på morgonen. Sol på eftermiddagen och regn till kvällen.

Går på Fiket. Allt går upp numera. Är det de vita lönerna som gör att luncher och fika börjar närma sig astronomiska belopp? Man får göra en Carl Johan D,,,ha egen termos med sig. Jag dricker ju bara espresso, max tjugo spänn. Blir det dyrare än så emigrerar jag. Ja, emigrera var ordet.

Om man åker långt utanför stan kan man få en lunch för åttio spänn, men oftast mycket sämre mat än i mina kvarter. Säga vad man vill om Katarina bangata, jävlar vilket bra krubb man får här. Överallt skitbra mat. Snacka om den nya Indiern på Skånegatan, maxat. Eller Chutneys häftiga vegetariska där jag givetvis har kamratpris. Jag har kamratpris nästan överallt men det beror ju på att jag snackar så mycket och tar dit så många polare.

Vissa krögare är nog trött på mig, men i så fall är jag också trött på dom. Döskallar ska man skita i.

En sak är klar, vad det gäller krubb så är vi världsledande på Söder. Otrolig bra mat här och fika, för den delen.

Nog om det. Bergen, bergen. Snackade med polarn på Naxos. 27 grader, långsamt seglar hösten in. Själv ska jag kolla hur det går att passera Ungern i dagsläget. En repa med bakluckan som sovkudde någon natt. Ungefär som i det gamla, goda tiderna då jag körde till Barca på två dygn utan att sova.

All the best, friends. På lördag sägs det att solen ska lysa och på söndag regna. Hösten är på gång men vi ger inte upp ännu. Finns det en kafestol ledig utomhus, så se till att värma upp den.

Populära inlägg