Snart kommer sommaren.

Snart kommer sommaren, hojtar Aftonbladet. I början av augusti skulle visst solen skina. Jag kollar lite på Naxos,,,,hm, sol varenda dag. Min fru säger att jag har minne som en fiskmås men nog minns jag att det bara varit tre hyfsade dagar denna sommar. Kanske tur det, för så fort det blir 22 grader eller över, så börjar ju halva svenska befolkningen att dö värmedöden.

Jag tycker mig märka en trend. Folk är så förbannat känsliga idag. Alla känner sig överkörda och hjälplösa, och alla tycker alla är dumma mot dom. Det andra är bacillskräcken som sprider sig. Alla ska tvätta sig hela tiden och allt ska tvättas hela tiden. Börjar bli som i Amerika, norra Amerika.

Jag minns 1974 då jag träffade min första amerikanska, från norra Amerika. Har aldrig träffat en människa som tvättade sig så mycket, sedan kom jag ju underfund med att folk från norra Amerika var väldigt rädda för allt, dock mest bakterier och folk med kraftig skäggväxt.

Jojo, här på landet har sniglarna dansat bal, 240 stycken ner i hinken på en kvart och sedan på med varmvattnet så dom dör. Dom ser ganska oljiga ut, kanske skulle man slänga ner dom i Ferrarins motor för extra glid?

Mina ben saknar den här nödvändiga randen mellan vitt och brunt. Det finns en svag antydan. Fan, det duger inte, får börja köra med brun utan sol. Fina grejer, tyvärr så försvinner ju brännan då det regnar.

Varje sommar tänker jag att jag ska göra ett ryck med plåtningen, men det blir aldrig av. Konstigt, finns liksom inget att plåta. Det är bättre att resa utomlands, till nya miljöer. Den svenska landsbygden ger mig råångest, finns liksom inget att ta spjärn emot. Ibland hittar man ett fik som är bra och då är det ett medelklassfik som verkar hämtat från en designblaska kring Stureplan. Det är bra, det är dyrt och har en publik som oftast kör Audi. Så fikar man, köper en limpa som kostar 69 spänn, till och med dyrare än Urban deli och så tänker man att i Grekland är det inte så,,,,,,

Men, man älskar ju Sverige,,,,

Det drar ihop sig för Landskrona, och Gnesta och något annat,,,men jag lättar snart så jag kan inte delta. Jag hoppas bara det blir lite varmt, så det blir trevligt. Alla borde dra till Arles, det är så det ska se ut om det ska fungera. Nätterna, nätterna, Jesus, vackert.

Nåja, min 100s är underbar. Mycket bättre än Leicas fläskiga alternativ. Förstår inte varför de gör så tunga, otympliga kameror nuförtiden.

Nåja, Robban Broberg gick bort. Jag minns en intervju vi gjorde med honom, typ sex timmar på raken. Han var bra, en härlig typ.

Nu kommer solen upp, hahaha, jag skämtade,men skit samma, ni vet. Gäller att gilla läget.

Populära inlägg