Zingo, måndag, fastän tisdag.




Det är måndag fastän tisdag. Testar mig fram i tillvaron. Det kliar i kroppen, överallt. Det är så då jag varit på landet. Man tror det är fästingar. Sällan är det så, men den här gången hade jag fått en liten på mig.
Jag letar ny kamera, kanske en fuji 100 s, om någon vill säja en beg till mig, eller en Panasonic lx 100, eller så slår jag till på en Nikon 5000 ngt..Vi får se.

Det drar mot midsommar, blir regn till helgen, sägs det. Jag har slutat tro på väderleksrapporter. Det har ju hela tiden fel. Svårt jobb, finns väl inget land i världen som har värre väder än vi, sällan varmt, sällan vinter, alltid något jävla mesväder. Vill man göra något åt det så får man troligtvis flytta ner några breddgrader.

Nu ska jag kolla Roleur, cykeltidningen.

Populära inlägg