Giro Italia

Nu är Girot igång. Det är fantastiskt. Bilderna som kablas ut från loppet är helt underbara. Dessa vackra vyer, helikopterbilder. Man hinner tänka en massa tankar om livet då man följer ett lopp. Det är glädje, sorg och tragedi.

Vacchi är fantastisk, men jag lyssnar också på engelska Eurosport, lika fantastiskt där.

Vilken sport cykel är. Finns inte vackrare med all sin taktik och teknik och skönhet och fruktansvärda omkullkörningar.

Igår såg jag Juan antonio Flecha cykla upp för en backe och kommentera. Ungefär som Anja och co brukar glida nerför en backe innan loppet och kommentera backen. Flecha avslutade sin karriär som proffs 2013 och han flög uppför backen, passerade andra cyklister, amatörer som ett snabbt streck. Då fattade man hur snabbt de riktigt proffsen skulle köra uppför backen.

Om jag fick välja om liv så skulle jag vilja vara cykelreporter på en stor kanal som Eurosport, göra intervjuer, tunga inlägg. Fantastiskt liv.

Om att skriva blogg. Vissa säger att jag inte ska skriva så mycket blogg, men en blogg är ett alternativ till den andra informationen vi får i livet. En blogg kan glädja människor. Jag läser Cyclingnews och Vacchis blogg varje dag. Livsviktigt, sedan kan jag göra ett svep över Fotosidan och se om Affe sagt något, sedan går jag vidare till Lundells blogg som är stängd och därefter boxingnews, tidningarna, Strava och mina grupper på Fejan. Thats it.

Det är viktigt med blogg. Det är viktigt för en blogg är för entusiaster.
Jag älskar cykelfiket i Skrapan, entusiaster, folk som brinner,,,,jag tror fan jag måste bli cykelreporter... idag går Girot vidare, blir spurt och Greipel vinner dagens etapp.

Populära inlägg