Workshop


Det var workshop i helgen. Mina vänner gjorde bra ifrån sig, ett väldigt sökande. Bra jobbat o jag kommer att presentera mer på min blogg framöver.

Annars klev jag upp för att kolla på Polarn Axel som gjorde återdebut i Världscupen efter att ha dragit knät för 8 veckor sedan. Jag missade loppet, men såg hur han vinkade i tvn då han kommit ner och det gått bra. Kändes fint att se.

Ja, dagen går i en lugn mak, ska väl ta ut cykeln kanske, eller slappa hela dagen. Om en vecka drar jag till Italien, känns också bra. Konstigt nog känns det mesta bra. Och det känns ju bra, det med, om man säger så.

Kollade i DN, fina bilder av fotograferna. Pressfotografin har idag allt mer klivit fram som den intressantaste fotografin. För tjugo år sedan, eller trettio, hade pressfotografin inte en chans emot de fria fotograferna. Fick spö på varenda punkt. Det berodde ju på att vi som jobbade i den fria sektorn gjorde jobben, bättre och djupare, hade överlägsna mörkrumskunskaper.
Sedan försvann ju arbetsmöjligheterna för den fria sektorn, vi fick bli en slags konstnärer, snöade in på allt mer krångliga prylar, medan pressfotografin allt mer har fördjupat sig, fått en större arena och är i mina ögon betydligt intressantare idag är konstfotografin som börjar bli ett jävla mischmasch av töntigheter. Givetvis finns det undantag, men i stort har pressfotografin gått framåt, har aldrig sett den så bra som nu, påminner i vissa områden om det Magnum gjorde under sin storhetstid.

Tyvärr kommer vi som jobbar i den fria sektorn aldrig att kunna konkurrera,eftersom det går inte att sälja sina grejer om man ska spela på samma sida som pressfotot. Det finns inga tidningar, så den delen av den fotografiska historien är passerad.

Det var också en intressant artikel i DN om utvecklingen i Danmark och det står ju helt klart att det sista man ska göra är att ha någon som helst kontakt med SD och liknande. Det är bara att sätta dom i kylskåpet, varje debatt, varje närmande, leder till att deras människofientliga politik tar allt större plats. Personligen tycker jag det är rena idiotin att överhuvudtaget diskutera med en SDare. Finns ingenting att vinna på det, enda som händer är att de får rabbla sitt skit ytterligare en gång och för varje gång de rabblar sin skit, dina argument betyder ingenting, utan varje rabblande leder till att idiotin får ett slags ansikte. Om man tror att en debatt med SD leder till utveckling, upplysning, så är man enligt mig en fullkornsidiot.

Nog om det.

Solen skiner. Det blir nog cykeln ändå, eller kanske ,,,,inte?

Populära inlägg