Klippiga Bergen.



Ungerskan ligger och vräker sig i en solstol framför mig. Vi är grannar på hotellet. Det är en aggressiv kvinna med ful röst och litterära ambitioner. Till saken hör att hon känner sig ensam och vill ha lite sex.
- I love men, säger hon. I adore them. I can kiss their feets. I samma ögonblick vrider hon sig och särar på benen så jag verkligen ska få en inblick i Klippiga Bergens dalgång.
- Mr Mike, fortsätter hon. Do you know Henry Miller?
Om jag känner till Henry Miller? Min favorit i livet. Författargiganten och livsfilosofen. Han är en av mina få idoler tillsammans med Margeritte Duras, Anais Nin och Bob Dylan.
- Mr Mike, you look like Henry Miller, and you have the same attitude to life.
Okej, hon kanske inte är så kass ändå, ungerskan? Hon fläktar lite med Klippiga Bergens dalgång igen innan hon fortsätter monologen.
- Mr Mike, yes you look very much like Henry Miller. Maybe he was a bit more athletic?

Populära inlägg