Father, son and lover







Days goes by. Ser att Dylan ger ut en skiva som han ger bort till pensionärer. Jag är en sådan.
Träffade en polare som bor i Berlin. Har bott där några år nu. Han trivs, jobbar på med sitt.

Det grekiska valet är ju det mest intressanta som skett på länge inom politiken. Undrar vart det drar iväg, men jag tyckte det kändes som en rening i själen då vänsterpartiet vann. Å andra sidan så vet man hur det brukar sluta. Några kompromisser och man är tillbaka där det startade. Å andra sidan vet jag hur less grekerna är på allt korruption och allt mygel.

Lasse Epstein kämpar på med sina blogginlägg och han är beundransvärd. Å andra sidan känner jag allt mer att vänsterperspektivet försvinner i allt. Ta bara en sådan sak som byggandet av bostäder i Stockholm. Man fortsätter att bygga svindyra bostadsrätter. Till slut orkar man inte strida längre utan viker ner sig, försöker få ett lån och köpa en bostad. Så där blir det på allt fler plan. Alternativen försvinner och det är de billiga som försvinner.

Om jag tar några bilder? Nej, jag sorterar bara bort bilder. Jag har lagt upp 15 analoga bilder på mitt arbetsbord. De är i glas och ram och jag vet inte, men de gör mig lite lycklig. Konstigt va? Jag tror inte jag kommer att börja fotografera förrän den 27  mars då vi åker till Italien. Jag behöver byta miljö helt enkelt. Jag finner inget att plåta i Stockholm.

De här bilderna på olika män är tagna i mina kvarter. Tillfälliga fikakompisar, helt enkelt.

Slog upp tidningen för att kolla om NY har försvunnit. Har det inte varit ganska många sådana här artiklar på senare år om hur OVÄDRET ska förgöra landet. Alla ska ta skydd. Jag tänker på Smiths bilder från Loftet, då är det minsann vinter i New York.

I Stockholm är det värre än någonsin. Kan man ha en sämre vinter än så här. Helt olidligt.

I DN är det stora uppslag om judarnas förintelse. Det är hemsk läsning, men det är vackert gjort i tidningen. Jag går vidare till grekiska valet. En riktig kick måste jag säga, igen. I den svenska pressen mals det dock bara på om problemen. Ingen vill tex nämna att 80 procent av stödet man får går till att betala franska och andra utländska banker som i sin tur lånat pengar till Grekland. Inte ett skit kommer till den vanlige greken och i samma veva slutar grekerna betala skatt och börjar plocka ut allt de har från bankerna. Snacka om kris som inte EU kan lösa. Låt grekerna sköta det där själva. Som sagt, och snart val i Spanien och där växer sig också nya vänsteralternativ fram.

Som sagt, väntar på våren om det nu inte kan bli vinter.

Populära inlägg