En ny riktning



Snön föll plötsligt. Den föll ymnigt. Det var ett tecken. Ett sätt att visa att det är viktigare att göra, ha kul, erövra, än att förvalta, sitta och glo i sin själ, i det gamla.

Var sak har sin tid. Livet har sina perioder. Livet har sina nya startpunkter.

I veckan fick jag en Ricoh Gr1 av Krille. Idag hittade jag ett nytt fik som passade min själ som en lovikavante. Fiket påminde om något. Det passade mig perfekt.

Jag köpte dem fina boken Night walk av Ken Scheles. Jag fick rabatt. Boken är underbar och varför är den underbar. Jo, för att den skildrar livet positivt. Det finns en hel del sådana här böcker, men de flesta är Hadesvandringar. Den här är fylld av sex, leenden, närvaro och vibbar som gör att man vill leva.

Det är så det är. Snön föll som ett draperi. Innan jag kom till backen särade draperiet på sig, sjönk undan och solen log emot mig. Jag fick ett leende av solguden. Det var också ett tecken.

Populära inlägg