I nuet

Fick en ny kompis på gymmet. Tänk om folk fattade hur lätt det är att få nya kompisar. Det är bara att  lätta på fläsket, ta sig ut och säga något trevligt till någon annan. Ett litet leende gör alltid susen och så har man en ny polare. Det är viktigt att fråga och lyssna och inte för att det är min specialitet, men mellan mina självförhärligande storisar så lyckas jag faktiskt då och då lyssna och fråga också.

Det satt en rejäl tjockis bredvid mig på gymmet, men satan i gatan vilken rulle han hade på påkarna. Körde så det stänkte och det lät som han hade en tjugominutersorgasm. Det är härligt med folk som är olika, som öser på.

Jag kommer ju aldrig att flytta ifrån den här underbara lilla stadsdelen jag lever i.  Den har ju allt men jag kan tänka mig att göra längre nedslag i andra kulturer och på andra ställen. Nu är jag som bekant på väg norrut. Idag anlände de nya vinterdäcken, Continetal Icecontact. Dubbat så innihelvete. Jag brukar bara sucka när jag hör folk som tror att fyrhjulsdrift fixar halkan. Visst, med dubb ja, men inte med sommardäck eller europeiska vinterdäck. Vilka är det man ser i diket då man är ute och kör? De med fyrhjulsdrift och taskiga däck, ofta BMW, konstigt nog. Om man kör mycket i halka så blir det något som kliar i nacken då det är halt. Man behöver bara kolla på vägen eller som jag brukar göra, stanna o kliva ur bilen, skrapa med foten på vägen. Då brukar man fatta det mesta om halka.

Nu ska jag gå och käka på mitt stamhak. De har alltid fyra rätter, alltid samma rätter men varje dag har de olika rätterna, som är samma rätter, olika namn. Gulligt va?

Populära inlägg