Waiting for snow

Träffade Polarn A som hade dragit ut spikar ur handen och var på väg ner till snön igen. Gud, vad jag längtar efter snö. Om en månad är det dags att dra loss.

Det krigas visst i skärgården? Jag minns förra gången hur jag tog mig ut till Horsfjärden, sov med en massa fotografer och journalister i ett bergrum. På morgonen gick jag ut på bryggan med de andra. Jag hade en liten Leica med 35 mm. De andra hade typ 400 mm med konvertrar som gav ett 800 mm tele. och ändå trodde jag att jag skulle ta The Picture of the boat.

Yeah man, jag omdirigerar mina mentala styrkor. Mycket i Huddinge hos min mentale rådgivare och labbchef "Fricken" och resten av tiden sitter jag och surrar med cyklisterna på cykelfiket. Det är goda tider nu. Mindre goa tider är det för Fotografkåren. Inga fotografer på Expressen längre. Alla är fotografer? Är det någon som går på det töntet längre? Säg det några gånger till så har vi devalverat hela det fotografiska tänket och hela den fotografiska yrkeskåren. Och framtiden blir dynga som Instagram.

Populära inlägg