Politik

Satt o såg på nyheterna. Om att stänga Bromma. Min fru säger. Jag lovar dig att nu kommer någon att säga att direktörerna kommer att fly landet, och så lät det lite från motståndarna. Snabbtåg, till Skavsta osv, löser problemet.

Lyssnade på en intervju med Johnny R, Sex Pistols,och där framkom att England var som mest jämlikt ekonomiskt 1975, sedan har det rasat iväg med klyftorna. Jag är ganska säker på att det är samma visa i vårt land.
Jag har alltid sagt att sjuttiotalet var den bästa tiden, sedan har jag både känt och sett fallet, Vilken är då den starkaste politiska kraften i vårt land sedan 1975? Feminismen, så klart. Det är den enda politiska grej som har förmått rubba vårt samhälle på allvar. Nu kommer miljön. Det är vad Bromma handlar om. Klassklyftorna däremot. De består.

Populära inlägg