Krister k skrev insiktsfullt att skit i singelbilderna och satsa på projekt istället. Jag är helt för det också, tror inte alls på singelbilder och vad det gäller fotografer så tror jag på deras Body of work. Det är massan av bilder som betyder något, inte en enstaka bild.

Just nu känns det som om jag ska ta ett brake i fotografin och ägna ett år eller två åt att skriva. Jag har betat av alla mina ämnen, har ingen lust att kuta omkring i kvarteren och leta bilder för jag har ingen klar idé om varför jag ska leta dessa bilder. Då är det bättre att skriva än att leta i luften. Tids nog reser jag iväg, eller byter miljö och då kommer projektet att visa sig.

Idag satt jag och funderade på om jag skulle köpa en Panasonic GX7 eller en mobilkamera att plåta med. Har ingen kamera just nu och kom på att mobilen skulle hjälpa mig mer eftersom jag inte heller har en vettigt fungerande mobil.

Life, 2014, eller hur?





Populära inlägg