I väntan på....

Var går gränsen mellan att beskriva och att ljuga? Kan en bild vara för vacker? Kan en bild göras för ful? Kan en beskrivning bli för långt ifrån det beskrivna? Är det vad man kallar konst ibland?
Jag dricker lite Whiskey. Det är bra en dag som denna då jag tappade tron på en del, lite på människan faktiskt. Det här valresultatet blev en liten knäck. Jag trodde vi hade en vänstervåg i landet. Det hade vi inte. Vi dog lite idag då de stora partierna misslyckades totalt. Vi har nu ett land som ska ledas av ett gäng som åkt på en brakförlust.
Jag förstår också inte hur V ska kunna motivera sin existens mer. På alla dessa år de fått min röst har de inte lyckats med någonting utan stått och sparkat i samma spilta. FI är det nya V, men de måste gruppera om sig, bli ett allmänt parti, inte som nu ett slags enfrågeparti. Sossarna och Moderaterna kör rakt ner i graven. De andra ids jag inte ens kommentera. Framtiden finns hos V, FI och Miljöpartiet men ingen köpte deras argumentation.

Var går gränsen mellan att beskriva och att ljuga? Kan en bild bli för vacker eller för ful?

Populära inlägg