Glöm en bok någonstans?

Såg på Fejan att man har börjat med något som kallas " Glöm en bok någonstans". En gång i tiden körde jag stenhårt med det. Varje gång jag gjorde en bok så lämnade jag böcker efter mig på olika kaféer osv. Det mest genomarbetade jag gjort i den svängen var ju då jag under mina skidresor dumpade "Naxos svarta nätter" på ganska många vägfik och vägtoaletter i Norrland. Jag la säkert ut femtio, sextio ex på det viset. Inget man blev rik på, men kanske läst? Sedan när jag började göra böcker på Blurb så kunde jag inte dumpa böcker på fik längre. Blir för dyrt att glömma böcker som kostar en mellan tre hundra och  åttahundra på fik.

På Blurb finns dessutom möjligheten att bäddra igenom boken på nätet, vilket många gör. Tror den senaste boken blev genombläddrad av några tusen på ett dygn och det blir man ju inte rik på, men läst.

Jag har haft en trist vecka, förkyld, regn, ur slag och så idag, sol och inget regn. Ut med cykeln och vilken dag. Underbart.

Populära inlägg